Artikel toegevoegd aan uw winkelwagen
EAN: | 9789403138015 |
Publicatie datum: | 28-10-2021 |
Uitvoering: | Paperback / softback |
Taal: | Nederlands |
Aantal pagina's: | 157 |
Bestelbaar
Een elite van tech-entrepeneurs is er in zeer korte tijd in geslaagdom mens en maatschappij te domineren. Sinds de introductie vande iPhone in 2007 zijn diensten als WhatsApp, Instagram, Snap-Chat of de cloud niet meer weg te denken. In vijftien jaar tijd heefter een collectieve digitale bekering plaatsgevonden, die onze levensrigoureus veranderd heeft.
In Wij nihilisten stelt Hans Schnitzler een vraag die nauwelijksgesteld wordt: hoe heeft deze virtuele klasse dat voor elkaar gekregen?Geïnspireerd door onder andere Friedrich Nietzschesgeschriften over nihilisme gaat hij op zoek naar de culturelewortels van dit succes. Zijn zoektocht dompelt de lezer onder inde wonderlijke wereld van het archetype van het internettijdperk:de nerd. Tegelijkertijd houdt hij ons een wrange spiegelvoor: in feite zijn wij allemaal nerds.
De datarevolutie dreigt haar eigen kinderen op te eten. Met ditboek spoort Schnitzler ons aan om ons eigen aandeel hierin onderogen te komen. Want pas als we ons hiervan bewust zijn is veranderingmogelijk.
De digitale bekering die ons leven rigoureus veranderd heeft
EAN: | 9789403138015 |
Uitgever: | De Bezige Bij |
Publicatie datum: | 28-10-2021 |
Uitvoering: | Paperback / softback |
Taal: | Nederlands |
Hoogte: | 125 mm |
Breedte: | 200 mm |
Dikte: | 14 mm |
Gewicht: | 187 gr |
Status: | Bestelbaar |
Aantal pagina's: | 157 |
Keywords: | Informatiemaatschappij;ICT en maatschappij;Digitalisering;Digitalisering en maatschappij |